Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2012
Αντίο Περσεφόνη
Η σκυλίτσα που μαζί με τη μητέρα της είχαν κάνει ένα απίστευτα δεμένο σπάνιο δίδυμο, που σκορπούσε το χαμόγελο με τα παιχνίδια του στο γκαζόν της Μαρίνας και του Μαϊάμι στην Ιτέα, από την περασμένη Παρασκευή 26-10-2012 δεν είναι πια κοντά μας.
Μετά από πολλές προσπάθειες κατάφεραν να την δολοφονήσουν.
Είχε από πολύ μικρή δοκιμαστεί από ένα πολύ επώδυνο χτύπημα από αυτοκίνητο, που έμοιαζε όμως χάδι μπροστά στις αλλεπάλληλες επιθέσεις με φόλες που γίνονται από το Μάρτιο του 2011 στην περιοχή της Ιτέας.
Με τη βοήθεια της μητέρας της και κάποιων φιλόζωων είχε καταφέρει να γλιτώσει αμέτρητες φορές.
Γι αυτό το λόγο της είχαν δώσει το όνομα Περσεφόνη και Δήμητρα στη μητέρα της.
Τον περασμένο χειμώνα δέχτηκαν και οι δύο ένα πολύ δυνατό χτύπημα από φόλα που ειδικά για τη μικρή ήταν ουσιαστικά θανάσιμο αλλά χάρη στη φροντίδα κάποιων που την περιέθαλψαν στο σπίτι τους γύρισε πάλι και σιγά σιγά έσβησαν τα ίχνη από τη δοκιμασία της.
Για ένα διάστημα φιλοξενήθηκαν στην Άμφισσα και αφού καθαρίστηκαν, εμβολιάστηκαν (ήταν ήδη στειρωμένες) και φόρεσαν τα κολάρα με τα επίσημα ονόματά τους (Κίρρα και Άσα) γύρισαν πίσω καμαρωτές-καμαρωτές με τη χαρά ζωγραφισμένη στα μάτια τους.
Δυστυχώς κάποιοι είχαν άλλα σχέδια και η Περσεφόνη δε θα γυρίσει πια από τον Άδη όσο κι αν περιμένει η Δήμητρα.
Ακόμα και τις τελευταίες της στιγμές έδωσε όλες τις τις δυνάμεις για να ακολουθήσει μια ομάδα τουριστών λίγο πριν καταρρεύσει δείχνοντας την αγάπη της για τους ανθρώπους...
Ήταν πάντα καλή παρέα για όσους περιδιάβαιναν την παραλία και τους δρόμους της Ιτέας.
Ευχαριστούμε για το χαμόγελο και τη συντροφιά που μας χάρισες...
Πέμπτη 25 Οκτωβρίου 2012
Neil Young with Crazy Horse - Twisted Road
Ακμαιότατος ο Neil Young συνεχίζει τις περιοδείες και την κυκλοφορία νέων άλμπουμ με το Psychedelic Pill που είναι το δεύτερο με τους Crazy Horse μέσα στη χρονιά και μάλιστα διπλό.
Περιέχει 9 κομμάτια από τα οποία τα 2 έχουν διάρκεια πάνω από δεκαέξι λεπτά ενώ το Driftin' Back που ανοίγει το άλμπουμ διαρκεί πάνω από 27 λεπτά.
Πέμπτη 11 Οκτωβρίου 2012
Διαγωνισμοί από τον Εν Λευκώ 87.7
από
τον Εν Λευκώ 87.7
Black Keys Live in London!!
Ο Εν
Λευκώ 87,7 στέλνει 1 τυχερό ακροατή & την παρέα του να δουν ζωντανά τους Black Keys στις 13
Δεκεμβρίου στο ιστορικό O₂ arena του Λονδίνου!
Το πιο καυτό όνομα της μουσικής βιομηχανίας αυτή τη
στιγμή, μετά το πιο πρόσφατο album τους “El Camino”, αλλά και το προηγούμενο εξαιρετικό “Brothers”, οι Black Keys, υπόσχονται να τα δώσουν όλα, όπως και σε κάθε live τους. Για όσους δεν μπορούν να περιμένουν με την
ελπίδα να έρθουν σύντομα στην Ελλάδα, ο Εν
Λευκώ 87,7 πραγματοποιεί διαγωνισμό για έναν τυχερό ακροατή και ένα άτομο
της αρεσκείας του, που θα ταξιδέψουν μαζί στη βρετανική πρωτεύουσα με όλα
τα έξοδα πληρωμένα (αεροπορικά εισιτήρια, διανυκτέρευση για δύο βραδιές και
εισιτήρια για τη συναυλία), για να τους δούνε ζωντανά.
…και
οι μουσικές εκπλήξεις συνεχίζονται…
Special live των Monophonics στα 5|25 Live Sessions του Εν Λευκώ 87, 7 | Διαγωνισμός για διπλές προσκλήσεις
Η μουσική ιδέα που έγινε αριθμός, η εκπομπή που μας έγινε συνήθεια. Καλλιτέχνες και πολλή μουσική στο μικρόφωνο του Εν Λευκώ 87.7 σε ένα ημίωρο live session κάθε Πέμπτη
19.30-20.00 με
την Κατερίνα Καφεντζή (Kafka), στο ολοκαίνουργιο live stage του Εν Λευκώ 87,7 , το οποίο φιλοξενεί πλέον και εσάς...
5 λεπτά συνέντευξη, 25 λεπτά μουσικής με στόχο την παρουσίαση νέων καλλιτεχνών, νέας
δισκογραφίας από γνωστούς καλλιτέχνες, την έκπληξη και την ανατροπή στην καλή πλευρά του ραδιοφώνου. Έναρξη της δεύτερης σεζόν των 5|25 Live Sessions
την Πέμπτη 18 Οκτωβρίου με προσκεκλημένους τους Monophonics σε ένα… live έκπληξη.
Τα
5|25 Live Sessions φιλοξενούν για πρώτη
φορά ένα αγαπημένο group από το εξωτερικό και
το γιορτάζουν. Οι ακροατές του Εν Λευκώ 87,7 θα έχουν την ευκαιρία να
παρακολουθήσουν από κοντά το εορταστικό live
των Monophonics στον νέο χώρο των 5|25 Live Sessions, λίγες
ώρες πριν την πρώτη τους εμφάνιση στο Gazarte, όπου θα εμφανιστούν
την Πέμπτη 18 και την Παρασκευή 19 Οκτωβρίου. Μια ειδικά αφιερωμένη συναυλία
- δώρο έκπληξη αποκλειστικά για τους τυχερούς που θα κερδίσουν μία από τις 20
διπλές προσκλήσεις συμμετέχοντας στον διαγωνισμό του Εν Λευκώ 87,7.
Οι νέο-ψυχεδελικοί Monophonics
έρχονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στην καλύτερη στιγμή τους, για να
μας παρουσιάσουν τον τελευταίο τους δίσκο “In Your Brain”, αλλά και παλιότερες
επιτυχίες. Η κολεκτίβα από την Καλιφόρνια που μας έκανε να λικνιστούμε για άλλη
μια φορά με τη διασκευή του κλασικού “Bang
Bang” της Nancy Sinatra, υπόσχεται αξέχαστες στιγμές
σε Psychedelic Soul ρυθμούς.
Official links:
monophonics.comΤρίτη 9 Οκτωβρίου 2012
Beth Hart - Bang Bang Boom Boom
Το επίσημο βίντεο από το ομότιτλο τραγούδι από το νέο άλμπουμ της Beth Hart - Bang Bang Boom Boom που κυκλοφορεί από χθες 8 Οκτωβρίου.
Road is white, ski is black
Ride horse neck, run down your back
There’s a house, like a small
Bang bang bang boom boom boom boom
I want your love, I want your love
I want your poison in my cup
Morning sun rises soon
Bang bang bang boom boom boom boom
Bang bang, in ring of fire
Bang bang, my sweet desire
Bang bang, my love is true
Bang bang, I’d die for you
Bang bang bang boom boom boom boom
It’s counted down from tender 1
Crazy eye, lucky gun
We were born, that black and bone
You’re the sticks, I am the stone
Bang bang, in ring of fire
Bang bang, my sweet desire
Bang bang, my love is true
Bang bang, I’d die for you
Bang bang bang boom boom boom boom
Everybody will be ...rock and roll suicide
Meet you on the other side
Fool is made from silver spoon
I got a medal just for you
Boy, you’re in my your moon
Do a song
Bang bang, in ring of fire
Bang bang, my sweet desire
Bang bang, my love is true
Bang bang, I’d die for you
Bang bang bang boom boom boom boom
And the last bang bang may be for you.
Κυριακή 7 Οκτωβρίου 2012
Grizzly Bear - Sleeping Ute
Από το τέταρτο άλμπουμ των Grizzly Bear που κυκλοφόρησε στις 18 Σεπτεμβρίου με τίτλο Shields.
Όπως δηλώνουν οι ίδιοι αυτή τη φορά έδωσαν πολύ μεγαλύτερη σημασία στους στίχους σε σχέση με τα προηγούμενα άλμπουμ.
Dreamed a long day
Just wandering free
Though I’m far gone
You sleep nearer to me
Just wandering free
Though I’m far gone
You sleep nearer to me
If I could find peace
If this night bleeds
But I can’t help myself
If this night bleeds
But I can’t help myself
So I walk out
These wandering dreams
Of the north road
Dressed gold and green
These wandering dreams
Of the north road
Dressed gold and green
If I could lie still
As that grey hill
But I can’t help myself
As that grey hill
But I can’t help myself
But it’s calm and it’s clear
Collapsed here on the stone
Delivered to this place
A vision dark and cloaked
Collapsed here on the stone
Delivered to this place
A vision dark and cloaked
And those figures through the leaves
And that light through the smoke
And those countless empty days
And I dizzy when I woke
And I live to see your face
And I hate to see you go
But I know no other way
Than straight on out the door
And that light through the smoke
And those countless empty days
And I dizzy when I woke
And I live to see your face
And I hate to see you go
But I know no other way
Than straight on out the door
And I can’t help myself
And I can’t help myself
And I can’t help myself
And I can’t help myself
And I can’t help myself
Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2012
Godspeed You! Black Emperor - We Drift Like Worried Fire
Δέκα χρόνια πέρασαν από την κυκλοφορία του Yanqui U.X.O. πριν οι Godspeed You! Black Emperor αποφασίσουν την κυκλοφορία του νέου τους άλμπουμ Allelujah! Don't Bend! Ascend!. Το άλμπουμ κυκλοφορεί από την 1η Οκτωβρίου σε cd και διπλό βινύλιο.
Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου 2012
Muse - Madness
Από σήμερα αρχίζει η κυκλοφορία του νέου άλμπουμ των Muse, The 2nd Law. Η ηχογράφηση του άλμπουμ ξεκίνησε εδώ και ένα χρόνο και σε αυτό περιλαμβάνεται και το επίσημο τραγούδι των Ολυμπιακών του Λονδίνου Survival. Επόμενα σινγκλ τα Madness και Panic Station.
(Mu-mu-mu-mad-mad-mad) x3
I... I can't get this memories out of my mind.
And some kind of Madness,
Has started to evolve, mmn.
And I... I tried so hard to let you go.
But some kind of Madness,
Is swallowing me whole, yeh.
I have finally seen the light.
And I... have finally realized.
What you mean...
And now, I need to know if it's real love.
Or is it just Madness,
Keeping us afloat, mmm.
And when I look back, at all the crazy fights we have,
Like some kind of M-m-madness,
Was taking control, yeh.
And now I have finally seen the light,
And I... have finally realized,
What you need, mmm.
(Mu-mu-mu-mad-mad-mad) x2
And now I have finally seen the end,
(I have seen the end)
And I'm... I'm expecting you to care,
(Expecting you to care)
And I... have finally seen the light,
(Have finally seen the light)
And I... have finally realized,
(Realized)
(I NEED TO LOVE) x2
Capture me,
Trust in your dream,
Come on and rescue me.
Yes, I know, I can't move on,
Baby, you're too head-strong.
Our love is...
(Mu-mu-mu-mad-mad-mad) x4
*
Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2012
Steve Harris - The Lesson
Την ευκαιρία να ξεφύγει από τα καλούπια των Iron Maiden βρήκε ο αρχηγός τους Steve Harris μέσα από το πρώτο του προσωπικό άλμπουμ British Lion.
Για το άλμπουμ που κυκλοφόρησε στις 24 Σεπτεμβρίου προτίμησε να μην χρησιμοποιήσει μουσικούς από τους Iron Maiden. Οι κριτικές είναι στην πλειοψηφία τους θετικές
Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2012
Swans - Song for a Warrior / Lunacy
30 χρόνια χρειάστηκαν σύμφωνα με δήλωση του τραγουδιστή και κιθαρίστα των Swans, Michael Gira, για να φτιαχτεί το νέο τους άλμπουμ The Seer, με μια δόση υπερβολής για να τονίσει πως είναι το αποκορύφωμα της καριέρας τους. Το The Seer χωρίς καμιά υπερβολή το επιβεβαιώνει και αποτελεί μια από τις καλύτερες κυκλοφορίες της χρονιάς. Κυκλοφορεί σε τριπλό βινύλιο και διπλό cd και στην πλειάδα των έξτρα μουσικών που χρησιμοποιήθηκαν συμπεριλαμβάνονται η Jarboe, που επιστρέφει κατά κάποιο στους Swans και η Karen O των Yeah Yeah Yeahs
Song for a Warrior
There is a growing
Golden light
Flowered and folding
Behind the mirror of your eyes
If an angel could hold up
In his poshed white hand
I know he believes it
Like a bird to the sky
Now you are a warrior
Who will conquer this land
On a horse made of clouds
You will scour the sands
Some people say
God is long dead
But I heard something inside you
With my head to your chest
Oh, then
All the wrong
They say
I have done
Their lies
A seed
Of a million more
Just waiting to become
Send them home
Send them home
Send them home
Send them home
Use your sword
Use your voice
And destroy
And destroy
Then begin again
Golden light
Flowered and folding
Behind the mirror of your eyes
If an angel could hold up
In his poshed white hand
I know he believes it
Like a bird to the sky
Now you are a warrior
Who will conquer this land
On a horse made of clouds
You will scour the sands
Some people say
God is long dead
But I heard something inside you
With my head to your chest
Oh, then
All the wrong
They say
I have done
Their lies
A seed
Of a million more
Just waiting to become
Send them home
Send them home
Send them home
Send them home
Use your sword
Use your voice
And destroy
And destroy
Then begin again
Lunacy
In the mind
of no one
Forming sun
Forming love
Break the chain
Hide within
Innocence
Not innocent
Innocent
In no sense
Eat the beast
Keep him in
Take the blame
Speak the name
LUNACY
Hide beneath
Your monkey skin
Feel his love
Nurture him
Kill the truth
Or speak the name
LUNACY
Your childhood is over (is over)
of no one
Forming sun
Forming love
Break the chain
Hide within
Innocence
Not innocent
Innocent
In no sense
Eat the beast
Keep him in
Take the blame
Speak the name
LUNACY
Hide beneath
Your monkey skin
Feel his love
Nurture him
Kill the truth
Or speak the name
LUNACY
Your childhood is over (is over)
Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου 2012
Tarja Turunen - In For A Kill
Δύο συναυλίες της στο El Círculo Theatre του Rosario στην Αργεντινή,έδωσαν το υλικό για την κυκλοφορία του Act I : Live in Rosario από την Tarja Turunen. To Act I : Live in Rosario αποτελείται από 2 cd και 2 dvd περιέχει κομμάτια από την προσωπική της καριέρα, των Nightwish και άλλες διασκευές. Το In For A Kill είναι το πρώτο σινγκλ.
Where do you go from here?
It's dragging you under
Nothing could be more clear
When you are the hunter
Is that a dream to die for?
A prize
You keep it
Out of the light
Nothing can shine
Left in the dark
Far from their eyes
Under black water
There is no halo
Only the hunger
And you're in for a kill
You and your twisted mind
It's making us shiver
How can we be so blind
The fear you deliver
It's all a grand illusion
A trick
You keep it
Out of the light
Nothing can shine
Left in the dark
Far from their eyes
Under black water
There is no halo
Only the hunger
And you're in for a kill
It's all a grand illusion
A trick
You keep it
Out of the light
Nothing can shine
Left in the dark
Far from their eyes
Under black water
There is no halo
Only the hunger
And you're in for a kill
Under black water
There is no halo
Only the hunger
And you're in for a kill
Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου 2012
Heart - Fanatic
Από το ομώνυμο (Fanatic) 14ο άλμπουμ των Heart που πρόκειται να κυκλοφορήσει στις 2 Οκτωβρίου. Στην επίσημη σελίδα τους μπορείτε εκτός από το Fanatic να ακούσετε και το Dear Old America από το ίδιο άλμπουμ.
Πέμπτη 14 Ιουνίου 2012
Neil Young & Crazy Horse - Oh Susannah / Clementine / Jesus' Chariot (She'll Be Coming Round The Mountain") / God Save The Queen
Το καλύτερο άλμπουμ εδώ και πολλά χρόνια είναι για το Neil Young το Americana . Το άλμπουμ που είναι η πρώτη του στούντιο συνεργασία με τους Crazy Horse από το Greendale (2003) κυκλοφόρησε στις5 Ιουνίου και έφτασε στο Νο 4 του Billboard. Κάποιοι κριτικοί το αμφισβήτησαν όμως στην πλειοψηφία τους οι κριτικές ήταν πολύ θετικές. Το Americana περιλαμβάνει διασκευές παλιότερων κομματιών αλλά αυτά είναι κυριολεκτικά αναδομημένα με εξαιρετικό τρόπο και με τονισμένα τα πολιτικά τους μηνύματα, που να τα γίνονται ενδιαφέροντα, όχι μόνο στην Αμερική, απ' όπου προέρχονται αλλά και σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο.
Oh Susannah
Oh Susannah, oh Susannah
Oh Susannah, oh Susannah
Oh Susannah, oh Susannah
Oh Susannah, oh Susannah
[then repeated constantly throughout verses]
I had a dream the other night
Everything was still
I dreamed I saw Susannah
She was comin' down the hill
Oh, oh, oh, Susannah
Don't you cry for me
'cause I come from Alabama
with my B-A-N-J-O on my knee
Buckwheat cake was in her mouth
The tear was in her eye
Says I'm comin' from the South
Susannah don't you cry
Oh, oh, oh, Susannah
Don't you cry for me
'cause I come from Alabama
with a B-A-N-J-O on my knee
Rained all night the day I left
The weather it was dry
Sun so hot I froze to death
Susannah don't you cry
Oh, oh, oh, Susannah
Don't you cry for me
'cause I come from Alabama
with my B-A-N-J-O on my knee
I had a dream the other night
Everything was still
I dreamed I saw Susannah
She was comin' down the hill
Oh, oh, oh, Susannah
Don't you cry for me
'cause I come from Alabama
with my B-A-N-J-O on my knee
Well I come from Alabama
With my banjo on my knee
I'm goin' to Louisiana
My true love for to see
Oh, oh, oh, Susannah
Don't you cry for me
'cause I come from Alabama
with my B-A-N-J-O on my knee
Yeah, I come from Alabama
with my B-A-N-J-O on my knee
Yeah, I come from Alabama
with my B-A-N-J-O on my knee
I come from Alabama
with my B-A-N-J-O on my knee
I come from Alabama
with my B-A-N-J-O on my knee
Clementine
In a cavern, in a canyon,
Excavating for a mine?
Dwelt a miner forty niner, ?
And his daughter Clementine
Light she was and like a fairy,
And her shoes were number nine
Herring boxes, without topses,
Sandals were for Clementine
Clementine, Clementine!
Oh my darling, Clementine! ?
Drove she ducklings to the water
Ev'ry morning just at nine,
Hit her foot against a splinter
Fell into the foaming brine.
Ruby lips above the water,
Blowing bubbles, soft and fine,
But, alas, I was no swimmer,
So I lost my Clementine.
Clementine, Clementine!
Oh my darling, Clementine!
And the miner forty-niner
Soon began to weep and pine
Thought he oughta join his daughter
Now he's with his Clementine
In my dreams she still doth haunt me,
Robed in garments soaked in brine.
Though in life I used to hug her,
Now in death, I'll draw the line
Clementine, Clementine!
Oh my darling, Clementine!
How I missed her, How I missed her!
How I missed my Clementine,
So I kissed her little sister,
And I forgot my Clementine.
Clementine, Clementine!
Oh my darling, Clementine!
Clementine, Clementine!
Thou art lost and gone, Clementine!
Clementine, Clementine!
Oh my darling, Clementine!
Clementine, Clementine!
Thou art lost and gone, Clementine!
Clementine!
Jesus' Chariot (She'll Be Coming Round The Mountain")
She'll be coming round the mountain when she comes
She'll be coming round the mountain when she comes
She'll be coming round the mountain, she'll be coming round the mountain,
She'll be coming round the mountain when she comes
She'll be driving six white horses when she comes
She'll be driving six white horses when she comes
She'll be driving six white horses, she'll be driving six white horses,
She'll be driving six white horses when she comes
Oh, we'll all go out to meet her when she comes
Oh, we'll all go out to meet her when she comes
Oh, we'll all go out to meet her, we'll all go out to meet her,
We'll all go out to meet her when she comes
She'll be wearing red pajamas when she comes
She'll be wearing red pajamas when she comes
She'll be wearing red pajamas, she'll be wearing red pajamas,
She'll be wearing red pajamas when she comes
She will have to sleep with Grandma when she comes
She will have to sleep with Grandma when she comes
She will have to sleep with Grandma, she will have to sleep with Grandma,
She will have to sleep with Grandma when she comes
God Save The Queen
God save our gracious Queen,
Long live our noble Queen,
God save the Queen,
Send her victorious,
Happy and glorious,
Long to reign over us,
God save the Queen.
(Long may she reign)
O Lord, and God of us,
Scatter the evil lies,
And make them fall.
Confound their politics,
Frustrate their empty tricks,
On thee our hopes we fix,
God save the Queen.
(Long may she reign)
(God save the Queen)
(My country, 'tis of thee,
Sweet land of liberty,
Of thee I sing;
Land where my fathers died,
Land of the pilgrims' pride,
From ev'ry mountainside
Let freedom ring!)
(Let freedom ring!) x3
Ετικέτες
διασκευές,
cd presentations,
gentlemen,
larger than life,
lyrics,
new singles
Σάββατο 12 Μαΐου 2012
Glenn Frey - The Shadow of Your Smile
Είκοσι χρόνια είχε να κυκλοφορήσει προσωπικό άλμπουμ ο τραγουδιστής των Eagles, Glenn Frey (από τον Ιούνιο του 1992 που κυκλοφόρησε το Strange Weather ). Το νέο του άλμπουμ κινείται στα χαλαρά Jazz πλαίσια που καθορίζει ο τίτλος του (After Hours) και κυκλοφορεί από τις 8 Μαΐου.
One day we walked along the sand,
one day in early spring
You held a piper in your hand
to mend its broken wing
Now I'll remember many a day
and many a lonely mile
The echo of a piper's song,
the shadow of her smile
The shadow of your smile,
when you are gone
Will color all my dreams and light the dawn
Look into my eyes my love and see
All the lovely things you are to me
Our wistful little star was far too high
A teardrop kissed your lips and so did
I Now when I remember spring,
all the joy that love can bring
I will be remembering the shadow of your smile
Τετάρτη 9 Μαΐου 2012
85 χρόνια από τις πρώτες Δελφικές Εορτές ( 9 Μαΐου 1927 )
Δελφικές Γιορτές, 1927
Γιορτές που οργανώθηκαν το 1927 και το 1930 στους Δελφούς, με πρωτοβουλία του ποιητή Άγγελου Σικελιανού και της αμερικανίδας συζύγου του Εύας Πάλμερ - Σικελιανού.
Αποσκοπούσαν στην πραγμάτωση του μεγαλόπνοου οραματισμού τού ποιητή περί Δελφικής Ιδέας (συγκερασμός της αρχαίας τραγωδίας, της βυζαντινής μουσικής και της λαϊκής τέχνης), με την ίδρυση μιας νέας αμφικτιονίας, στην οποία θα εκαλούντο εκπρόσωποι της διεθνούς πνευματικής ζωής και θα συνεργάζονταν για την προαγωγή της φιλίας, της ειρήνης και της συναδέλφωσης των λαών.
Οι πρώτες Δελφικές Εορτές άρχισαν στις 9 Μαΐου 1927 και διήρκεσαν τρεις μέρες. Περιλάμβαναν παραστάσεις αρχαίου δράματος με ερασιτέχνες ηθοποιούς (Προμηθεύς Δεσμώτης του Αισχύλου), γυμνικούς αγώνες, συναυλίες βυζαντινής μουσικής, διαλέξεις και εκθέσεις λαϊκής χειροτεχνίας. Επαναλήφθηκαν την 1η Μαΐου του 1930, όπου παρουσιάσθηκαν οι Ικέτιδες του Αισχύλου. Η ερμηνεία της τραγωδίας απέβλεπε στην αναβίωση του αρχαίου τρόπου διδασκαλίας, αλλά η μουσική που συνόδευε τα χορικά βασιζόταν στο βυζαντινό μέλος. Τις ενδυμασίες των ηθοποιών είχε υφάνει η ίδια η Εύα Σικελιανού πάνω σε πρότυπα της λαϊκής τέχνης.
Το όραμα του Άγγελου Σικελιανού συνεχίζει, κατά κάποιο τρόπο, σήμερα το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο των Δελφών, που ιδρύθηκε το 1977, με πρωτοβουλία του τότε πρωθυπουργού Κωνσταντίνου Καραμανλή. Σύμφωνα με τον ιδρυτικό του νόμο, σκοπός του Ε.Π.Κ.Δ. είναι «η ανάπτυξις των κοινών πολιτιστικών στοιχείων ,τα οποία ενώνουν τους λαούς της Ευρώπης». Στο Ε.Π.Κ.Δ. ανήκει το Μουσείο Δελφικών Εορτών, που στεγάζεται στο σπίτι του Άγγελου και της Εύας Σικελιανού στους Δελφούς. Περιλαμβάνει φωτογραφικό και έντυπο υλικό από τις Δελφικές Εορτές, κοστούμια από τις παραστάσεις αρχαίου δράματος, τον περίφημο αργαλειό της Εύας Σικελιανού, χειρόγραφα κείμενα του ποιητή και άλλα αντικείμενα.
Γιορτές που οργανώθηκαν το 1927 και το 1930 στους Δελφούς, με πρωτοβουλία του ποιητή Άγγελου Σικελιανού και της αμερικανίδας συζύγου του Εύας Πάλμερ - Σικελιανού.
Αποσκοπούσαν στην πραγμάτωση του μεγαλόπνοου οραματισμού τού ποιητή περί Δελφικής Ιδέας (συγκερασμός της αρχαίας τραγωδίας, της βυζαντινής μουσικής και της λαϊκής τέχνης), με την ίδρυση μιας νέας αμφικτιονίας, στην οποία θα εκαλούντο εκπρόσωποι της διεθνούς πνευματικής ζωής και θα συνεργάζονταν για την προαγωγή της φιλίας, της ειρήνης και της συναδέλφωσης των λαών.
Οι πρώτες Δελφικές Εορτές άρχισαν στις 9 Μαΐου 1927 και διήρκεσαν τρεις μέρες. Περιλάμβαναν παραστάσεις αρχαίου δράματος με ερασιτέχνες ηθοποιούς (Προμηθεύς Δεσμώτης του Αισχύλου), γυμνικούς αγώνες, συναυλίες βυζαντινής μουσικής, διαλέξεις και εκθέσεις λαϊκής χειροτεχνίας. Επαναλήφθηκαν την 1η Μαΐου του 1930, όπου παρουσιάσθηκαν οι Ικέτιδες του Αισχύλου. Η ερμηνεία της τραγωδίας απέβλεπε στην αναβίωση του αρχαίου τρόπου διδασκαλίας, αλλά η μουσική που συνόδευε τα χορικά βασιζόταν στο βυζαντινό μέλος. Τις ενδυμασίες των ηθοποιών είχε υφάνει η ίδια η Εύα Σικελιανού πάνω σε πρότυπα της λαϊκής τέχνης.
Ο Άγγελος Σικελιανός με τη σύζυγό του Εύας Πάλμερ
Τις
εκδηλώσεις παρακολούθησαν πολυάριθμοι διανοούμενοι, καλλιτέχνες και
δημοσιογράφοι απ' όλα τα μέρη της γης, οι οποίοι αφιέρωσαν ενθουσιώδη
σχόλια και άρθρα. Υπήρξαν, όμως, και αρκετά αρνητικά. Ο Νουμάς
(Ιούνιος 1930) παραλλήλισε τον Σικελιανό με τον Μουσολίνι, παίρνοντας ως
αφορμή μια φράση της «Δελφικής Έκκλησης», η οποία μιλούσε για τη
δημιουργία μιας νέας «δελφικής γενιάς». Ο Ριζοσπάστης
(5/5/1930) καταφέρθηκε κατά του εγχειρήματος Σικελιανού, αναφέροντας ότι
«η προγονοπληξία ήταν ανέκαθεν λόξα της αστικής Ελλάδας. Η περιβόητη
δελφική προσπάθεια δεν είναι παρά ένας παθολογικός μυστικισμός της
αστικής τάξης που καταρρέει και ζητάει παρηγοριά στο ένδοξο παρελθόν…».
Παρότι οι Δελφικές Εορτές έδωσαν μεγάλη ώθηση στον σχεδόν
ανύπαρκτο εκείνη την περίοδο τουρισμό και τη διάδοση της λαϊκής τέχνης
στο εσωτερικό και το εξωτερικό, δεν επαναλήφθηκαν έκτοτε, επειδή το
ζεύγος Σικελιανού, που είχε αναλάβει σχεδόν όλα τα έξοδα, εξαντλήθηκε
οικονομικά. Το δε φτωχό ελληνικό κράτος, έχοντας άλλες προτεραιότητες,
δεν φάνηκε πρόθυμο να υποστεί τις απαιτούμενες δαπάνες.Το όραμα του Άγγελου Σικελιανού συνεχίζει, κατά κάποιο τρόπο, σήμερα το Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο των Δελφών, που ιδρύθηκε το 1977, με πρωτοβουλία του τότε πρωθυπουργού Κωνσταντίνου Καραμανλή. Σύμφωνα με τον ιδρυτικό του νόμο, σκοπός του Ε.Π.Κ.Δ. είναι «η ανάπτυξις των κοινών πολιτιστικών στοιχείων ,τα οποία ενώνουν τους λαούς της Ευρώπης». Στο Ε.Π.Κ.Δ. ανήκει το Μουσείο Δελφικών Εορτών, που στεγάζεται στο σπίτι του Άγγελου και της Εύας Σικελιανού στους Δελφούς. Περιλαμβάνει φωτογραφικό και έντυπο υλικό από τις Δελφικές Εορτές, κοστούμια από τις παραστάσεις αρχαίου δράματος, τον περίφημο αργαλειό της Εύας Σικελιανού, χειρόγραφα κείμενα του ποιητή και άλλα αντικείμενα.
=====================================================
ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΔΕΛΦΙΚΕΣ ΕΟΡΤΕΣ (1927)
Η αποδοχή τους από τον κριτικό κόσμο της εποχής
Η απήχηση των Πρώτων Δελφικών Εορτών ήταν μεγάλη. Γενικότερα έγιναν δεκτές με ενθουσιασμό από διανοούμενους και λάτρεις του ελληνικού πνεύματος. Υπήρξαν, βέβαια, και αρκετοί που αμφισβήτησαν το όλο εγχείρημα και τις προθέσεις του και κάποιοι που δεν πίστεψαν ότι θα μπορούσε να είναι εφικτή μια τέτοια προσπάθεια. Εκείνο που προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση είναι το γεγονός ότι οι κριτικές που ασκήθηκαν ήταν είτε ενθουσιώδεις και διθυραμβικές, εξαίροντας το γεγονός, ως κάτι το εντυπωσιακό και εξαιρετικό, είτε εντελώς αρνητικές με αιχμηρά βέλη εναντίον της όλης ιδέας και οργάνωσης. Αυτό φανερώνει πώς δεν επρόκειτο για μια «χλιαρή διοργάνωση», αλλά για ένα γεγονός ιδιαίτερα έντονο, που είτε εντυπωσίασε θετικά προκαλώντας ρίγη συγκίνησης, είτε έκανε τόσο αρνητική εντύπωση, ώστε επικρίθηκε ιδιαίτερα καυστικά.
Στην αρχή του εγχειρήματος ο Άγγελος και η Εύα πραγματοποίησαν την Άνοιξη του 1924 την πρώτη συγκέντρωση πνευματικών ανθρώπων, για να τους ανακοινώσουν τα σχέδιά τους για τις δελφικές γιορτές. Είχαν καλέσει 100 περίπου ανθρώπους του πνεύματος, στους οποίους παρουσίασαν την ιδέα τους. Αρχικά, όλοι χάρηκαν για την επιλογή του τόπου. Η ανταπόκρισή τους, όμως, στην όλη ιδέα, όπως έγραψε η ίδια η Εύα, ήταν σαν να είχαμε μιλήσει σε ανδρείκελα. Από τότε κιόλας στην Αθήνα το Δελφικό σχέδιο ήταν για πολλούς ένας χλευασμός. Ωστόσο, οι ίδιοι συνέχισαν ακαταπόνητα τη δουλειά τους για τρία χρόνια.
Όταν οι γιορτές ορίζονται για το 1927 αρχίζει η διαφήμισή τους (φυλλάδια, προκηρύξεις, δημοσιεύσεις σε εφημερίδες κλπ). Ο Σικελιανός δημοσιεύει στο Ελεύθερον Βήμα δύο άρθρα (26 και 29/ 08/ 1926), για τα οποία γνωρίζει επιθέσεις αλλά και θετική αντιμετώπιση. Χαρακτηριστική είναι η θέση του Σ. Στεφάνου (14/04/1927), ο οποίος βλέπει σημαντικό θεατρικά το γεγονός, αλλά πιστεύει πως δεν ήταν δυνατό να γίνει τίποτε. Γράφονται πάρα πολλά σχόλια πριν τις γιορτές, θετικά και αρνητικά. Πολλοί είναι υποστηρικτές της ιδέας (π.χ. η Έλλη Λαμπρίδη, Ελεύθερος Τύπος, ο μουσικός Φ. Πετυρέκ, Βραδυνή κ.α.). Στην ουσία όμως ο Σικελιανός είναι μόνος του με αληθινό συμπαραστάτη την Εύα.
Τα προγνωστικά για τις γιορτές έκλειναν μέσα τους ένα φόβο για το εγχείρημα, είχαν όμως και μια συγκίνηση, που εξέπεμπε το ίδιο το ζεύγος με την ακαταπόνητη δραστηριότητά του. Η Βραδυνή (26/04/1927) γράφει πως λίγο πριν τις γιορτές ο ενθουσιασμός του κόσμου είχε φτάσει στο κατακόρυφο: Πρόκειται να γίνει γενικός συναγερμός και να μεταβεί εις τους Δελφούς ολόκληρος η καλλιτεχνική και κοσμική κοινωνία μας. Μεγάλη ήταν η φροντίδα του Σικελιανού και της Εύας για τους ξένους καλεσμένους, κορυφαίους εκπροσώπους του ευρωπαϊκού πνεύματος, γιατί αυτοί θα σκόρπιζαν το μήνυμά του στον κόσμο. Πολλά ήταν τα χρήματα που δαπανήθηκαν στη διάνοιξη των δρόμων στην περιοχής Ιτέας – Δελφών, για να φτάσουν ευκολότερα οι επισκέπτες. Η ίδια η Εύα ναύλωσε καράβια, έχτισε ξενοδοχεία στην περιοχή, για να μπορέσει να φιλοξενηθεί ο μεγάλος αριθμός των επισκεπτών. Είχαν φροντίσει να τους εξασφαλιστεί το κάθε τι, μέχρι και για τα σκυλιά της περιοχής είχαν κανονίσει, ερχόμενοι σε συνεννοήσεις με τους ιδιοκτήτες τους και με την αστυνομία, να είναι για τρεις μέρες δεμένα!
Οι γιορτές διήρκεσαν 2 μέρες (9/10 Μαΐου), συνεχίστηκαν, όμως, και την τρίτη ημέρα με λαϊκούς χορούς και εκθέσεις λαϊκής τέχνης. Η παράσταση του Προμηθέα Δεσμώτη του Αισχύλου σε μετάφραση του Ι. Γρυπάρη έγινε την πρώτη μέρα. Κάθε εφημερίδα είχε στείλει στους Δελφούς τους πιο «διαλεχτούς» της. Ο Ν. Λαΐδης (Εσπερινή 11/05/1927) αναφέρει στοιχεία χρήσιμα, για να συλλάβουμε την ατμόσφαιρα και την αίσθηση του κοινού: Ο ενθουσιασμός δεν ορίζεται…Να υπήρξαν κριτικοί, να υπήρξαν θεατές που να μην έλαβαν μέρος στην παράσταση με όλη τους τη συγκίνηση, με όλη τους την ειλικρίνεια; Που να μην τους άρπαξε η δίνη του ενθουσιασμού.. Ό,τι έγινε δεν είχε ξαναγίνει ούτε μπορεί να ξαναγίνει…
Αντίθετα η Καθημερινή (10/05/1927) γράφει: Ο αριθμός των επισκεπτών είναι περιορισμένος, μη υπερβαίνων τα 1000 άτομα. Εντύπωσιν προκαλεί η εκ των εορτών απουσία του αθηναϊκού κόσμου πλην ελαχίστων εξαιρέσεων… Γενικώς η οργάνωσις υπήρξε καλή. Ελήφθη πρόνοια περί όλων, αλλά δυστυχώς οι εορτασταί είναι ελάχιστοι και αι προμήθειαι των τροφίμων θα μείνουν αχρησιμοποίητοι, προοριζόμενοι να χρησιμεύσουν ως βορά των όρνεων…Πιο κάτω γράφει: Οι στίχοι της αρχαίας τραγωδίας αντηχούντες εν μέσω της γαλήνης του όρους επροκάλουν συγκίνησιν. Το σχόλιο ήταν σαν να είχε παιχτεί το έργο στην αρχαία και όχι στη μετάφραση του Γρυπάρη! Υπονοούσε, δηλαδή, ότι η μετάφραση δεν ήταν κατανοητή.
Η κριτική για τους ηθοποιούς δεν ήταν ιδιαίτερα θετική από πολλούς κριτικούς. Θεωρήθηκαν άπειροι: Τους έσωσαν οι Φαιδριάδες, οι αντηχήσεις τους και η καλή θέληση του κόσμου, που μαγεύτηκε από το τοπίο. Ο Σικελιανός, εκτός κάποιων εξαιρέσεων (Ορέστης Κοντογιάννης, Ηλίας Δεστούνης), δεν χρησιμοποίησε στην παράσταση επαγγελματίες ηθοποιούς, καθώς ήθελε να αναδειχτεί ο ρόλος και όχι η προσωπικότητα του ηθοποιού. Στο ρόλο του Προμηθέα ήταν ο Γεώργιος Μπούρλος.
Το Χορό όμως οι περισσότεροι τον έκριναν θετικά. Στον αρχαιολόγο καθηγητή του Πανεπιστημίου Αντώνη Κεραμόπουλο από τις δύο κορυφαίες άρεσε κυρίως η Κούλα Πράτσικα: …διά των ολίγων διαλογικών της μερών ήγγισε τας μυχιοτάτας χορδάς της ψυχής των θεατών. Η μεταλλική φωνή της εξήρχετο πλήρης αισθήματος και πάθους. Η άλλη κορυφαία, η Γιαγκάκη, τραγούδησε μόνο. Θετική ήταν και η κριτική του Άλκη Θρύλου (Νέα Εστία): Ο Προμηθεύς αναστήθηκε σαν δράμα μουσικό…Ο χορός ξαναπήρε τη θέση που κατά πάσαν πιθανότητα είχε άλλοτε: την πρώτη. Ο Γιάννης Μηλιάδης αναγνώρισε την όλη δουλειά της Εύας, αλλά δεν του άρεσε, όπως και σε πολλούς, η στυλιζαρισμένη στάση του χορού. Η Εύα είχε την έμπνευση οι κινήσεις του να μιμούνται τα ανάγλυφα του 6ου και αρχής του 5ου αιώνα, όπου το κεφάλι και τα πόδια ήταν profil και το στήθος en face. Όπως αναφέρει: η Εύα στρώθηκε στη δουλειά με όλη της την ψυχή και κατόρθωσε να παρουσιάσει έναν αυτόνομο χορό που να μην σέρνεται πίσω από τη μουσική, αλλά να φτερώνει το ρυθμό με την κίνηση…Γιατί όμως έπρεπε ο χορός να αρχαΐζει; Γιατί να παρουσιαστούν τόσο συχνά οι φόρμες εκείνες της αρχαϊκής εποχής με το στήθος μπρος και τα πόδια πλάγια;
Από την άλλη, ιδιαίτερα αρνητική ήταν η κριτική που ασκήθηκε από το Ριζοσπάστη, που θεώρησε τις δελφικές εορτές ως μια εκδήλωση της κεφαλαιοκρατίας: η σκοτεινότης και η μυστικοπάθεια του Σικελιανού, χαρακτηρίζει σήμερα όλες τις πνευματικές εκδηλώσεις της κυρίαρχης κεφαλαιοκρατίας. Οι δελφικές εορτές αποτελούν μια κατεξοχήν εκδήλωση επί πνευματικού επιπέδου της ελληνικής κεφαλαιοκρατίας. Επίσης, ανέφερε ότι οι παρακμάζουσες τάξεις, όπως τώρα η αστική, αναπολούν με νοσταλγία το παρελθόν, και παρακάτω: οι σιβυλλικοί λόγοι του Σικελιανού αφήνουν να υπονοηθεί ότι οι δελφικές εορτές αποτελούν την απαρχή μιας κοινωνικής και κρατικής καπιταλιστικής αναγέννησης.
Αντιρρήσεις υπήρξαν όχι μόνο από την αριστερή πλευρά. Το νέο τότε περιοδικό Ελληνικά Γράμματα, με καλλιτεχνικό διευθυντή τον Κωστή Μπαστιά, δηλώνει μέσα τα άρθρα του την αντίθεσή του με τους θαυμαστές των Εορτών. Ο Βασίλης Ρώτας, επίσης, στο άρθρο του με τίτλο: «Το περιεχόμενο των Δελφικών Εορτών. Μετά την παραζάλη. Το αντίκρισμα της πραγματικότητας» ανέφερε ότι ο Χορός και οι ηθοποιοί δεν δέθηκαν σαν σύνολο αλλά η δράση του καθενός ήταν ανεξάρτητη. Το σκηνικό ήταν ρομαντικό, σαν τους ψεύτικους βράχους που φτιάχνουν στα πάρκα, όπως και το προσωπείο, το ντύσιμο και η μελοδραματική απαγγελία του Προμηθέα. Η Γιαγκάκη τραγούδησε με λαρυγγισμούς αποκρουστικούς, η Πράτσικα, όμως, θεατρικά και συγκινητικά. Με σχετική αγένεια έγραψε επίσης πως μερικές κοπέλες του χορού ήταν χτυπητές στραβοπόδαρες. Επίσης, θεώρησε ότι τα προσωπεία δυσκόλευαν τους ηθοποιούς στην απαγγελία.
Ο Φώτος Πολίτης, παρόλο που ο ίδιος δεν είδε τις εορτές, στηριγμένος σε άρθρα ομότεχνών του είχε επικριτική διάθεση. Νιώθει κατηγορηματική απώθηση για την όρχηση, θεώρησε ότι Χορός και έργο δεν συνδέθηκαν (αντινομία το να χορεύουν οι κοπέλες, ενώ μιλούν για θλιβερά πράγματα). Τα προσωπεία τα θεώρησε μάσκες ακαδημαϊκής τέχνης, πλασμένες χωρίς σκέψη, ρυθμό & καλλιτεχνική ελευθερία.
Τη 2η μέρα ακολούθησαν αθλητικοί αγώνες. Όπως ανέφερε το πρόγραμμα, μετά τους αγώνες θα χόρευαν τον αρχαίο Πυρρίχιο με πανοπλίες σε μουσική του Κ. Ψάχου, ενώ το απόγευμα θα γίνονταν τα Σεπτήρια, χορευτική αναπαράσταση της μάχης του Απόλλωνα με τον Πύθωνα. Οι γιορτές θα έκλειναν με επανάληψη του εναρκτήριου ύμνου του Απόλλωνα και λαμπαδηδρομία στην Ιερά Οδό από τους αθλητές. Για τους αγώνες, ο Ροδάς ανέφερε: …υπέροχον το θέαμα του πολεμικού πυρρίχιου χορού. Ο Πέτρος Αξιώτης στο βιβλίο του «Θάσος», Θεσσαλονίκη 1953, έγραψε ότι ξαναγεννήθηκαν οι αρχαίες γιορτές.
Οι παραπάνω αναφορές, επομένως, μας δίνουν μια γεύση από το κλίμα και την αντιμετώπιση του εγχειρήματος αυτού του Σικελιανού και της Πάλμερ. Οι κριτικές του πνευματικού κόσμου και του τύπου της εποχής υπήρξαν, όπως είδαμε, διττές, θετικές και αρνητικές. Η ιδέα αυτή του Σικελιανού και της Εύας για τη διοργάνωση των Δελφικών Εορτών υπήρξε πραγματικά μεγαλόπνοη. Οι δυο τους πίστεψαν και δόθηκαν ολόψυχα σ’ αυτή, παρά τις δυσκολίες και τα αρνητικά σχόλια. Είναι ευτύχημα, πάντως, για μας σήμερα η διάσωση των πρώτων αυτών Δελφικών Εορτών μέσα από την κινηματογραφική ταινία των αδελφών Γαζιάδη της “Dag Film”. Ωστόσο, οι Δελφικές Εορτές δεν μπόρεσαν να συνεχιστούν, καθώς τα έξοδα ήταν τόσο μεγάλα που οδήγησαν στην οικονομική καταστροφή της οικογένειας Σικελιανού. Έτσι, οι δεύτερες Δελφικές Εορτές, που ακολούθησαν το 1930, στις οποίες θα αναφερθούμε σε επόμενο άρθρο, ήταν και οι τελευταίες.
Η αποδοχή τους από τον κριτικό κόσμο της εποχής
Το παρόν άρθρο εστιάζει στην απήχηση που είχαν οι πρώτες Δελφικές Εορτές, τις
οποίες διοργάνωσαν ο Άγγελος Σικελιανός με τη σύζυγό του Εύα Πάλμερ
το Μάιο του 1927 στους Δελφούς, και στη γενικότερη αποδοχή τους
από τον κριτικό κόσμο της εποχής. Οι γιορτές αυτές ήταν αποτέλεσμα
του μεγαλόπνοου οραματισμού του ποιητή για τη Δελφική Ιδέα και
απέβλεπαν στο να ξαναγίνουν οι Δελφοί «ομφαλός της γης», κέντρο
μιας παγκόσμιας αμφικτιονίας, όπου το πνεύμα του αρχαίου ελληνισμού
μέσα από την αναβίωσή του θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση της
ενότητας του παγκόσμιου πνεύματος, που θα οδηγούσε την ανθρωπότητα
σε ψυχική και πνευματική λύτρωση.
Ο Σικελιανός, μάλιστα, οραματιζόταν
και την ίδρυση Πανεπιστημίου στους Δελφούς. Ψυχή, πάντως, του όλου
εγχειρήματος υπήρξε η Εύα Πάλμερ, η οποία πέρα από την οικονομική
εισφορά της κατέβαλε μεγάλη προσωπική εργασία, δουλεύοντας ακαταπόνητα,
συμμετέχοντας στις πρόβες, προσπαθώντας να ρυθμίσει και την τελευταία
λεπτομέρεια.
Οι Πρώτες Δελφικές Εορτές διήρκεσαν δύο ημέρες και η διοργάνωσή τους περιελάμβανε παράσταση του Προμηθέα Δεσμώτη του Αισχύλου, γυμνικούς αγώνες, λαϊκούς χορούς και έκθεση λαϊκής τέχνης. Επαναλήφθηκαν το 1930 (Δεύτερες Δελφικές Εορτές), στο πρόγραμμα των οποίων περιλαμβανόταν εκτός από τον Προμηθέα Δεσμώτη και παράσταση των Ικέτιδων του Αισχύλου. Οι παραστάσεις αυτές αποσκοπούσαν στην αναβίωση του αρχαίου τρόπου διδασκαλίας. Η μουσική, που συνόδευε τα χορικά, βασιζόταν στο βυζαντινό μέλος. Τις ενδυμασίες των υποκριτών είχε υφάνει η ίδια η Εύα Σικελιανού πάνω σε πρότυπα λαϊκής τέχνης.
Οι Πρώτες Δελφικές Εορτές διήρκεσαν δύο ημέρες και η διοργάνωσή τους περιελάμβανε παράσταση του Προμηθέα Δεσμώτη του Αισχύλου, γυμνικούς αγώνες, λαϊκούς χορούς και έκθεση λαϊκής τέχνης. Επαναλήφθηκαν το 1930 (Δεύτερες Δελφικές Εορτές), στο πρόγραμμα των οποίων περιλαμβανόταν εκτός από τον Προμηθέα Δεσμώτη και παράσταση των Ικέτιδων του Αισχύλου. Οι παραστάσεις αυτές αποσκοπούσαν στην αναβίωση του αρχαίου τρόπου διδασκαλίας. Η μουσική, που συνόδευε τα χορικά, βασιζόταν στο βυζαντινό μέλος. Τις ενδυμασίες των υποκριτών είχε υφάνει η ίδια η Εύα Σικελιανού πάνω σε πρότυπα λαϊκής τέχνης.
Η απήχηση των Πρώτων Δελφικών Εορτών ήταν μεγάλη. Γενικότερα έγιναν δεκτές με ενθουσιασμό από διανοούμενους και λάτρεις του ελληνικού πνεύματος. Υπήρξαν, βέβαια, και αρκετοί που αμφισβήτησαν το όλο εγχείρημα και τις προθέσεις του και κάποιοι που δεν πίστεψαν ότι θα μπορούσε να είναι εφικτή μια τέτοια προσπάθεια. Εκείνο που προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση είναι το γεγονός ότι οι κριτικές που ασκήθηκαν ήταν είτε ενθουσιώδεις και διθυραμβικές, εξαίροντας το γεγονός, ως κάτι το εντυπωσιακό και εξαιρετικό, είτε εντελώς αρνητικές με αιχμηρά βέλη εναντίον της όλης ιδέας και οργάνωσης. Αυτό φανερώνει πώς δεν επρόκειτο για μια «χλιαρή διοργάνωση», αλλά για ένα γεγονός ιδιαίτερα έντονο, που είτε εντυπωσίασε θετικά προκαλώντας ρίγη συγκίνησης, είτε έκανε τόσο αρνητική εντύπωση, ώστε επικρίθηκε ιδιαίτερα καυστικά.
Στην αρχή του εγχειρήματος ο Άγγελος και η Εύα πραγματοποίησαν την Άνοιξη του 1924 την πρώτη συγκέντρωση πνευματικών ανθρώπων, για να τους ανακοινώσουν τα σχέδιά τους για τις δελφικές γιορτές. Είχαν καλέσει 100 περίπου ανθρώπους του πνεύματος, στους οποίους παρουσίασαν την ιδέα τους. Αρχικά, όλοι χάρηκαν για την επιλογή του τόπου. Η ανταπόκρισή τους, όμως, στην όλη ιδέα, όπως έγραψε η ίδια η Εύα, ήταν σαν να είχαμε μιλήσει σε ανδρείκελα. Από τότε κιόλας στην Αθήνα το Δελφικό σχέδιο ήταν για πολλούς ένας χλευασμός. Ωστόσο, οι ίδιοι συνέχισαν ακαταπόνητα τη δουλειά τους για τρία χρόνια.
Όταν οι γιορτές ορίζονται για το 1927 αρχίζει η διαφήμισή τους (φυλλάδια, προκηρύξεις, δημοσιεύσεις σε εφημερίδες κλπ). Ο Σικελιανός δημοσιεύει στο Ελεύθερον Βήμα δύο άρθρα (26 και 29/ 08/ 1926), για τα οποία γνωρίζει επιθέσεις αλλά και θετική αντιμετώπιση. Χαρακτηριστική είναι η θέση του Σ. Στεφάνου (14/04/1927), ο οποίος βλέπει σημαντικό θεατρικά το γεγονός, αλλά πιστεύει πως δεν ήταν δυνατό να γίνει τίποτε. Γράφονται πάρα πολλά σχόλια πριν τις γιορτές, θετικά και αρνητικά. Πολλοί είναι υποστηρικτές της ιδέας (π.χ. η Έλλη Λαμπρίδη, Ελεύθερος Τύπος, ο μουσικός Φ. Πετυρέκ, Βραδυνή κ.α.). Στην ουσία όμως ο Σικελιανός είναι μόνος του με αληθινό συμπαραστάτη την Εύα.
Τα προγνωστικά για τις γιορτές έκλειναν μέσα τους ένα φόβο για το εγχείρημα, είχαν όμως και μια συγκίνηση, που εξέπεμπε το ίδιο το ζεύγος με την ακαταπόνητη δραστηριότητά του. Η Βραδυνή (26/04/1927) γράφει πως λίγο πριν τις γιορτές ο ενθουσιασμός του κόσμου είχε φτάσει στο κατακόρυφο: Πρόκειται να γίνει γενικός συναγερμός και να μεταβεί εις τους Δελφούς ολόκληρος η καλλιτεχνική και κοσμική κοινωνία μας. Μεγάλη ήταν η φροντίδα του Σικελιανού και της Εύας για τους ξένους καλεσμένους, κορυφαίους εκπροσώπους του ευρωπαϊκού πνεύματος, γιατί αυτοί θα σκόρπιζαν το μήνυμά του στον κόσμο. Πολλά ήταν τα χρήματα που δαπανήθηκαν στη διάνοιξη των δρόμων στην περιοχής Ιτέας – Δελφών, για να φτάσουν ευκολότερα οι επισκέπτες. Η ίδια η Εύα ναύλωσε καράβια, έχτισε ξενοδοχεία στην περιοχή, για να μπορέσει να φιλοξενηθεί ο μεγάλος αριθμός των επισκεπτών. Είχαν φροντίσει να τους εξασφαλιστεί το κάθε τι, μέχρι και για τα σκυλιά της περιοχής είχαν κανονίσει, ερχόμενοι σε συνεννοήσεις με τους ιδιοκτήτες τους και με την αστυνομία, να είναι για τρεις μέρες δεμένα!
Οι γιορτές διήρκεσαν 2 μέρες (9/10 Μαΐου), συνεχίστηκαν, όμως, και την τρίτη ημέρα με λαϊκούς χορούς και εκθέσεις λαϊκής τέχνης. Η παράσταση του Προμηθέα Δεσμώτη του Αισχύλου σε μετάφραση του Ι. Γρυπάρη έγινε την πρώτη μέρα. Κάθε εφημερίδα είχε στείλει στους Δελφούς τους πιο «διαλεχτούς» της. Ο Ν. Λαΐδης (Εσπερινή 11/05/1927) αναφέρει στοιχεία χρήσιμα, για να συλλάβουμε την ατμόσφαιρα και την αίσθηση του κοινού: Ο ενθουσιασμός δεν ορίζεται…Να υπήρξαν κριτικοί, να υπήρξαν θεατές που να μην έλαβαν μέρος στην παράσταση με όλη τους τη συγκίνηση, με όλη τους την ειλικρίνεια; Που να μην τους άρπαξε η δίνη του ενθουσιασμού.. Ό,τι έγινε δεν είχε ξαναγίνει ούτε μπορεί να ξαναγίνει…
Αντίθετα η Καθημερινή (10/05/1927) γράφει: Ο αριθμός των επισκεπτών είναι περιορισμένος, μη υπερβαίνων τα 1000 άτομα. Εντύπωσιν προκαλεί η εκ των εορτών απουσία του αθηναϊκού κόσμου πλην ελαχίστων εξαιρέσεων… Γενικώς η οργάνωσις υπήρξε καλή. Ελήφθη πρόνοια περί όλων, αλλά δυστυχώς οι εορτασταί είναι ελάχιστοι και αι προμήθειαι των τροφίμων θα μείνουν αχρησιμοποίητοι, προοριζόμενοι να χρησιμεύσουν ως βορά των όρνεων…Πιο κάτω γράφει: Οι στίχοι της αρχαίας τραγωδίας αντηχούντες εν μέσω της γαλήνης του όρους επροκάλουν συγκίνησιν. Το σχόλιο ήταν σαν να είχε παιχτεί το έργο στην αρχαία και όχι στη μετάφραση του Γρυπάρη! Υπονοούσε, δηλαδή, ότι η μετάφραση δεν ήταν κατανοητή.
Η κριτική για τους ηθοποιούς δεν ήταν ιδιαίτερα θετική από πολλούς κριτικούς. Θεωρήθηκαν άπειροι: Τους έσωσαν οι Φαιδριάδες, οι αντηχήσεις τους και η καλή θέληση του κόσμου, που μαγεύτηκε από το τοπίο. Ο Σικελιανός, εκτός κάποιων εξαιρέσεων (Ορέστης Κοντογιάννης, Ηλίας Δεστούνης), δεν χρησιμοποίησε στην παράσταση επαγγελματίες ηθοποιούς, καθώς ήθελε να αναδειχτεί ο ρόλος και όχι η προσωπικότητα του ηθοποιού. Στο ρόλο του Προμηθέα ήταν ο Γεώργιος Μπούρλος.
Το Χορό όμως οι περισσότεροι τον έκριναν θετικά. Στον αρχαιολόγο καθηγητή του Πανεπιστημίου Αντώνη Κεραμόπουλο από τις δύο κορυφαίες άρεσε κυρίως η Κούλα Πράτσικα: …διά των ολίγων διαλογικών της μερών ήγγισε τας μυχιοτάτας χορδάς της ψυχής των θεατών. Η μεταλλική φωνή της εξήρχετο πλήρης αισθήματος και πάθους. Η άλλη κορυφαία, η Γιαγκάκη, τραγούδησε μόνο. Θετική ήταν και η κριτική του Άλκη Θρύλου (Νέα Εστία): Ο Προμηθεύς αναστήθηκε σαν δράμα μουσικό…Ο χορός ξαναπήρε τη θέση που κατά πάσαν πιθανότητα είχε άλλοτε: την πρώτη. Ο Γιάννης Μηλιάδης αναγνώρισε την όλη δουλειά της Εύας, αλλά δεν του άρεσε, όπως και σε πολλούς, η στυλιζαρισμένη στάση του χορού. Η Εύα είχε την έμπνευση οι κινήσεις του να μιμούνται τα ανάγλυφα του 6ου και αρχής του 5ου αιώνα, όπου το κεφάλι και τα πόδια ήταν profil και το στήθος en face. Όπως αναφέρει: η Εύα στρώθηκε στη δουλειά με όλη της την ψυχή και κατόρθωσε να παρουσιάσει έναν αυτόνομο χορό που να μην σέρνεται πίσω από τη μουσική, αλλά να φτερώνει το ρυθμό με την κίνηση…Γιατί όμως έπρεπε ο χορός να αρχαΐζει; Γιατί να παρουσιαστούν τόσο συχνά οι φόρμες εκείνες της αρχαϊκής εποχής με το στήθος μπρος και τα πόδια πλάγια;
Από την άλλη, ιδιαίτερα αρνητική ήταν η κριτική που ασκήθηκε από το Ριζοσπάστη, που θεώρησε τις δελφικές εορτές ως μια εκδήλωση της κεφαλαιοκρατίας: η σκοτεινότης και η μυστικοπάθεια του Σικελιανού, χαρακτηρίζει σήμερα όλες τις πνευματικές εκδηλώσεις της κυρίαρχης κεφαλαιοκρατίας. Οι δελφικές εορτές αποτελούν μια κατεξοχήν εκδήλωση επί πνευματικού επιπέδου της ελληνικής κεφαλαιοκρατίας. Επίσης, ανέφερε ότι οι παρακμάζουσες τάξεις, όπως τώρα η αστική, αναπολούν με νοσταλγία το παρελθόν, και παρακάτω: οι σιβυλλικοί λόγοι του Σικελιανού αφήνουν να υπονοηθεί ότι οι δελφικές εορτές αποτελούν την απαρχή μιας κοινωνικής και κρατικής καπιταλιστικής αναγέννησης.
Αντιρρήσεις υπήρξαν όχι μόνο από την αριστερή πλευρά. Το νέο τότε περιοδικό Ελληνικά Γράμματα, με καλλιτεχνικό διευθυντή τον Κωστή Μπαστιά, δηλώνει μέσα τα άρθρα του την αντίθεσή του με τους θαυμαστές των Εορτών. Ο Βασίλης Ρώτας, επίσης, στο άρθρο του με τίτλο: «Το περιεχόμενο των Δελφικών Εορτών. Μετά την παραζάλη. Το αντίκρισμα της πραγματικότητας» ανέφερε ότι ο Χορός και οι ηθοποιοί δεν δέθηκαν σαν σύνολο αλλά η δράση του καθενός ήταν ανεξάρτητη. Το σκηνικό ήταν ρομαντικό, σαν τους ψεύτικους βράχους που φτιάχνουν στα πάρκα, όπως και το προσωπείο, το ντύσιμο και η μελοδραματική απαγγελία του Προμηθέα. Η Γιαγκάκη τραγούδησε με λαρυγγισμούς αποκρουστικούς, η Πράτσικα, όμως, θεατρικά και συγκινητικά. Με σχετική αγένεια έγραψε επίσης πως μερικές κοπέλες του χορού ήταν χτυπητές στραβοπόδαρες. Επίσης, θεώρησε ότι τα προσωπεία δυσκόλευαν τους ηθοποιούς στην απαγγελία.
Ο Φώτος Πολίτης, παρόλο που ο ίδιος δεν είδε τις εορτές, στηριγμένος σε άρθρα ομότεχνών του είχε επικριτική διάθεση. Νιώθει κατηγορηματική απώθηση για την όρχηση, θεώρησε ότι Χορός και έργο δεν συνδέθηκαν (αντινομία το να χορεύουν οι κοπέλες, ενώ μιλούν για θλιβερά πράγματα). Τα προσωπεία τα θεώρησε μάσκες ακαδημαϊκής τέχνης, πλασμένες χωρίς σκέψη, ρυθμό & καλλιτεχνική ελευθερία.
Τη 2η μέρα ακολούθησαν αθλητικοί αγώνες. Όπως ανέφερε το πρόγραμμα, μετά τους αγώνες θα χόρευαν τον αρχαίο Πυρρίχιο με πανοπλίες σε μουσική του Κ. Ψάχου, ενώ το απόγευμα θα γίνονταν τα Σεπτήρια, χορευτική αναπαράσταση της μάχης του Απόλλωνα με τον Πύθωνα. Οι γιορτές θα έκλειναν με επανάληψη του εναρκτήριου ύμνου του Απόλλωνα και λαμπαδηδρομία στην Ιερά Οδό από τους αθλητές. Για τους αγώνες, ο Ροδάς ανέφερε: …υπέροχον το θέαμα του πολεμικού πυρρίχιου χορού. Ο Πέτρος Αξιώτης στο βιβλίο του «Θάσος», Θεσσαλονίκη 1953, έγραψε ότι ξαναγεννήθηκαν οι αρχαίες γιορτές.
Οι παραπάνω αναφορές, επομένως, μας δίνουν μια γεύση από το κλίμα και την αντιμετώπιση του εγχειρήματος αυτού του Σικελιανού και της Πάλμερ. Οι κριτικές του πνευματικού κόσμου και του τύπου της εποχής υπήρξαν, όπως είδαμε, διττές, θετικές και αρνητικές. Η ιδέα αυτή του Σικελιανού και της Εύας για τη διοργάνωση των Δελφικών Εορτών υπήρξε πραγματικά μεγαλόπνοη. Οι δυο τους πίστεψαν και δόθηκαν ολόψυχα σ’ αυτή, παρά τις δυσκολίες και τα αρνητικά σχόλια. Είναι ευτύχημα, πάντως, για μας σήμερα η διάσωση των πρώτων αυτών Δελφικών Εορτών μέσα από την κινηματογραφική ταινία των αδελφών Γαζιάδη της “Dag Film”. Ωστόσο, οι Δελφικές Εορτές δεν μπόρεσαν να συνεχιστούν, καθώς τα έξοδα ήταν τόσο μεγάλα που οδήγησαν στην οικονομική καταστροφή της οικογένειας Σικελιανού. Έτσι, οι δεύτερες Δελφικές Εορτές, που ακολούθησαν το 1930, στις οποίες θα αναφερθούμε σε επόμενο άρθρο, ήταν και οι τελευταίες.
Ευφροσύνη Κωσταρά
Φιλόλογος – Θεατρολόγος
Φιλόλογος – Θεατρολόγος
Πέμπτη 3 Μαΐου 2012
The Dandy Warhols - Sad Vacation / Well They're Gone
Το δεύτερο σινγκλ από το νέο άλμπουμ των The Dandy Warhols, This Machine, που κυκλοφόρησε την περασμένη Τετάρτη 24 Απριλίου τρία χρόνια μετά το The Dandy Warhols Are Sound . Το This Machine περιέχει και μια διασκευή του Kiss Off των Violent Femmes.
Πρώτο σινγκλ του άλμπουμ ήταν το "Well They're Gone".
There was a time, I resigned, resigned myself to a lonely climb,
But thinking this was a bad sign, all aboard flight 9, [one nine] (?)
Departing on time, since you called me
And said your weak and frail heart so many times had belonged to someone
That wasn't strong, yeah
Well they're gone and you belong to me just stay here in my arms, longer
Than it seems I travel to your door, told me that you had a dream and we
Stayed the night and never leave
You said your weak and frail heart so many times it belonged to someone
That wasn't strong, yeah, well they're gone and you belong to me just stay
Here in my arms, longer than it seems I travel to your door, told me that
You had a dream and we stayed the night
You said your weak and frail heart so many times it belonged to someone
That wasn't strong, yeah, well they're gone
Σάββατο 14 Απριλίου 2012
Τρίτη 10 Απριλίου 2012
Florence + the Machine - Breaking Down
Έντεκα κομμάτια περιλαμβάνει το ζωντανό άλμπουμ των Florence + the Machine, MTV Unplugged.
Στην ηχογράφηση έλαβαν μέρος εκτός από αυτήν τρία μέλη του συγκροτήματος και μια δεκαμελής γκόσπελ χορωδία από τη Νέα Υόρκη καθώς επίσης και ο Josh Homme.
All alone,
It was always there you see.
And even on my own,
It was always standing next to me.
I can see it coming from the edge of the room.
Creeping in the streetlight.
Holding my hand in the pale gloom.
Can you see it coming now?
AAaaAAhhh...
I think I'm breaking down again...
AAaaAAhhh...
I think I'm breaking down...
All alone,
Even when I was a child,
I've always known,
There was something to be frightened of.
[ Lyrics from: http://www.lyricsmode.com/lyrics/f/florence_and_the_machine/breaking_down.html ]
And I can see it coming from the edge of the room.
Creeping in the streetlight.
Holding my hand in the pale gloom.
Can you see it coming now?
AAaaAAhhh...
I think I'm breaking down again...
AAaaAAhhh...
I think I'm breaking down...
All alone,
On the edge of sleep,
My old familiar friend
Comes and lies down next to me.
And I can see it coming from the edge of the room.
Smiling in the streetlight.
Even with my eyes shut tight,
I still see it coming now.
AAaaAAhhh...
I think I'm breaking down again...
AAaaAAhhh...
I think I'm breaking down again...
AAaaAAhhh...
I think I'm breaking down again...
AAaaAAhhh...
I think I'm breaking down...
Δευτέρα 9 Απριλίου 2012
Cowboy Junkies - The Confession Of Georgie E
Το 4ο μέρος από τη σειρά " Nomad Series" κυκλοφόρησαν στις 27 Μαρτίου οι Cowboy Junkies. Έχει τίτλο The Wilderness και σε αυτό περιλαμβάνονται καινούρια κομμάτια του συγκροτήματος. Θα ακολουθήσει η έκδοση ενός βιβλίου που θα αναφέρεται αναλυτικά στη σειρά.
"The air in here smells like piss and beer
The sweet cycle of life", Georgie E would say.
Thirteen grandchildren gathered around
Looking down into the ground.
"A slow descent into darkness,
I deserve no less",
His last words carried like an offering
Upon his dying breath.
The sweet, sweet cycle of you and I.
The sweet, sweet memories of you and me
And the way we used to be.
I live, like in a dream, among the ruins,
Of what has been.
The slow descent into madness,
The churning swell of love and chaos
What was once at hand was now
Forbade to touch.
The sweet, sweet cycle of you and I.
The sweet, sweet memories of you and me
And the way we used to be.
Annie won't you sit and have another drink with me?
I'll keep them waiting while you sip your tea.
Annie won't you sit and list them one more time,
The reasons why I failed to to keep you mine?
Regret is for your those with choices,
Those will voices,
Those with reasons to stick around.
So cast me deep into those black depths
With the reassurance that Death gets
The sons-of-bitches too.
(and they won't be coming back for you)
The sweet, sweet cycle of you and I.
The sweet, sweet cycle of you and me.
The sweet, sweet cycle of you and I.
The sweet, sweet memories of you and me
And the way we used to be
When we were free,
How I long to be.
Τετάρτη 28 Μαρτίου 2012
Lacuna Coil - Trip The Darkness
Ένα σκαλοπάτι ψηλότερα από εκεί που είχαν φτάσει με το προηγούμενο άλμπουμ τους Shallow Life (2009) κατάφεραν να ανεβούν με το Dark Adrenaline οι Lacuna Coil που έπιασε το Νο 15 του Billboard.
To Trip The Darkness ήταν το σινγκλ που κυκλοφόρησε τον Οκτώβριο του 2011 σαν προάγγελος του Dark Adrenaline.
What a day
I can barely keep my eyes wide open
I don't wanna see straight
What a day
Feels like my breath is heavy again
And I'm totally faded
Come to me
Come to me
I am waiting for you
Come to me
I can't wait
Follow me, follow me
As I trip the darkness
One more time
Follow me, follow me
I awake from madness
Just in time
What a day
Seconds, minutes and hours spill over
There's no time here in space
What a day
I see beauty in everything
But the world is still fading away
What a day
I can barely keep my eyes wide open
I don't wanna see straight
What a day
Seconds, minutes and hours spill over
There's no time here in space
Come to me come to me
Come to me come to me
Come to me come to me
I am waiting for you
Σάββατο 24 Μαρτίου 2012
5 χρόνια Hallucinations
Συμπληρώνονται σήμερα 5 χρόνια από το ξεκίνημα του μπλογκ.
Η πρώτη ανάρτηση έγινε στις 24 Μαρτίου του 2007 : http://hallucinations1.blogspot.com/2007/03/hallucinations.html
Στο Facebook (http://www.facebook.com/questions/3249225144120/?qa_ref=qd και http://www.facebook.com/ questions/3255383098065/ ?qa_ref=qd) ψηφίζουμε αγαπημένα κομμάτια
κομμάτια της περασμένης πενταετίας ώστε να φτιάξουμε ένα εικονικό
άλμπουμ με τα 15 πρώτα.
Η ψηφοφορία θα κρατήσει μέχρι τέλος Απριλίου.
Μπορούμε να προσθέσουμε όσα κομμάτια θέλουμε
Μπορούμε να προσθέσουμε όσα κομμάτια θέλουμε
Παρασκευή 23 Μαρτίου 2012
Rufus Wainwright - Out of the Game
Το πρώτο σινγκλ από το αναμενόμενο για τις 23 Απριλίου νέο άλμπουμ του Rufus Wainwright , Out of the Game . Στο άλμπουμ συμμετέχουν και οι Martha Wainwright, Nick Zinner , Sean Lennon, μέλη των Dap Kings, Nels Cline, και Andrew Wyatt .
i’ve been out for a long time now
i’m lookin’ for something
can’t be found on the main drain, no
i’m out of the game
i’ve been out for a long time now
i’m looking for something
can’t be found on the main drain no,
look at you, look at you, look at you, look at you suckers!
does your mama know what you’re doin’?
look at you, look at you, look at you, look at you suckers!
does your mama know what you’re doin’?
you’re only a child
with the mind of a senile man
you’re only a young thing,
’bout to sleep with a sea of men
just hangin’ around,
wearin’ somethin’ from god knows where.
just havin’ a ball
makin’ all of the thin cards fall.
look at you, look at you, look at you, look at you suckers!
does your mama know what you’re doin’?
look at you, look at you, look at you, look at you suckers!
does your mama know what you’re doin’?
say, come over here,
let me smell you for one last time
before you go out there
and ruin all of the world, once mine.
i’m outta the game
i’ve been out for a long time now
i’m lookin’ for something
can’t be found on the main drain, no
look at you, look at you, look at you, look at you suckers!
does your mama know what you’re doin’?
look at you, look at you, look at you, look at you suckers!
does your mama know what you’re doin’?
Πέμπτη 22 Μαρτίου 2012
The Shins - Simple Song
Το πρώτο σινγκλ από το τέταρτο άλμπουμ των The Shins, που έχει τίτλο Port of Morrow και κυκλοφορεί από τις 20 Μαρτίου. Το Simple Song βγήκε στις 9 Ιανουαρίου και έφτασε στο Νο 109 του Billboard.
well this is just a simple song
to say ‘what you done?’
i told you about all those fears
and away they did run
you sure must be strong
and you feel like an ocean
being warmed by the sun
when i was just nine years old
i swear that i dreamt
your face on a football field
and a kiss that i kept
under my vest
apart from everything, the heart in my chest
chorus:
i know that things can really get rough when you go it alone
don’t go thinking you gotta be tough, complete like a stone
could be there’s nothing else in our lives so critical
as this little hope!
as this little hole
my life in an action boat, marooned on a cliff
you brought me a great big flood
and you gave me a lift
oh what a gift
you tell me with your tongue
and your breath goes in the lungs
and the flow that filled the rift
chorus:
i know that things can really get rough when you go in love
don’t go thinking you gotta be tough, complete like a stone
could be there’s nothing else in our lives so critical
as this little hope!
well this will be a simple song to say what you’ve done
i told you about all those years and away they did run
and where they did wrong
you sure must be strong
and you feel like an ocean
being warmed by the sun
remember walking a mile to your house that glow in the dark
i made a fumbling play for your heart and the extra of the spark
you wore a charm in a chain that i stole specially for you
love’s such a delicate thing that we do , we’ve nothing to prove
which i never knew
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)